Focus op zaken waarin je werkelijk onderscheidend bent. Maak een keuze en deel deze met je contacten op de arbeidsmarkt.
Door te kiezen kan je excelleren en ben je in staat naam te maken. Stel vast wat je goed kan en zorg dat je dat helder kan uitleggen. Iedereen is uniek en heeft een talent. Jij ook. Daar moet je op inzetten. Je zult potentiële werkgevers of opdrachtgevers een reden moeten geven om met jou in zee te gaan. Een duidelijk verhaal blijft hangen bij netwerkcontacten, opdrachtgevers en bij werkgevers.
Kiezen zorgt voor focus
Je maakt o.a. keuzes op het gebied van je dienst of product, op het gebied van je doelgroep, op het gebied van de kanalen die je gaat gebruiken. Door deze keuzes krijg je focus op wat je wel en niet doet. Focus zorgt voor meer efficiency in je aanpak om werk of opdrachten te veroveren.
Kiezen zorgt voor bekendheid
Door duidelijk te kiezen zorg je voor meer bekendheid. Met één heldere boodschap groeit het aantal mensen dat jou leert kennen. Je netwerk kan hierdoor jou aanbevelen bij anderen, omdat ze weten wat je voor wie doet. Omdat het in één keer duidelijk is waar jij de oplossing voor bent. Jouw focus wekt interesse en geeft vertrouwen.
Start de verkoop
Als je zelfbewuste keuzes durft te maken, ben je klaar om te gaan netwerken, te solliciteren en te acquireren. Als jij weet wat je te bieden hebt, waar je voor staat en wat de zaken zijn die jou bijzonder maken, start ‘de verkoop’ pas echt.
Zin in meer inspiratie? Meld je aan voor de bootcamp “Kies en word gekozen“!
Uit de bundel: “Kies en word gekozen”
Auteur: Ineke van Galen